Biļešu iegāde, 1.daļa

Liktos, kas gan var būt vienkāršāks par aviobiļešu iegādi? Izdomā, kur un kad gribi lidot, atrodi izdevīgāko piedāvājumu un rezervē biļetes internetā. Tikai ne mūsu gadījumā! Šis būs diezgan garš stāsts, bet varbūt nākotnē mūsu gūtās atziņas noderēs kādam, kas arī vēlēsies nopirkt lētas aviobiļetes uz Dienvidameriku.

Kopš esam regulāri TV šova The Amazing Race (“Skrējiens pēc miljona” latviskotajā versijā) skatītāji, zinām, ka aviobiļešu meklēšana uz jebkuru pasaules nostūri jāsāk ar kayak.com – šova dalībnieki bieži vien, tiekot pie datora ar internetu, informāciju par tuvākajiem reisiem meklē tieši tur. Mūsu mērķis gan bija mazliet citāds – saprast, kādas aviolīnijas piedāvā lidojumus uz Dienvidameriku, cik tas aptuveni maksā un caur kuru pilsētu Eiropā lidot būtu visizdevīgāk.

Iepriekš tālos lidojumus uz Meksiku un Taizemi veicām ar KLM. Abas reizes biļetes cena, iekļaujot lidojumu no Rīgas līdz Amsterdamai, bija ap 450 latiem vienam cilvēkam. Vēlāk, jau esot galamērķī, gan noskaidrojām, ka uz izvēlēto valsti, izmantojot pēdējā brīža piedāvājumus vai lēto aviolīniju piedāvājumus varēja aizlidot arī lētāk. Ne reizi vien ir dzirdēts arī par fantastiskām British Airways akcijas cenām. Taču tagad nu jau kādu brīdi ne KLM, ne BA uz Rīgu vairs nelido, tādēļ bija jāmeklē alternatīvas.

Aviobiļešu iegāde mums gan arvien ir bijusi variācija par olas un vistas tēmu. Viss sākas ar jautājumu: “Kur lidosim?”, kam allaž seko atbilde: “Principā vienalga, jo maršrutu varam pielāgot izdevīgākajai cenai.” Parasti pēc pāris desmitu dažādu pilsētu kombināciju apzināšanas izvēlētajā valstīt tiek lemts par labu kādam no variantiem, kas ir gana lēts un loģisks no iespējamā maršruta viedokļa. Taču ko darīt gadījumā, ja mērķis ir nevis viena valsts, bet vesels kontinents?!

Skaidrs, ka šādā gadījumā izpētīt lidojumu cenas uz visiem iespējamajiem galamērķiem praktiski nav iespējams. Starp citu, tā varētu būt diezgan laba biznesa ideja – uztaisīt lidojumu meklētāju, kurā lietotājs var norādīt tikai vēlamo izlidošanas pilsētu un valsti vai kontinentu, uz kuru grib aizlidot, kā arī aptuvenos brauciena datumus, bet meklētājs atrastu lētāko variantu no dažādu aviolīniju un ceļojumu aģentūru piedāvājumiem. Nu ja, bet kamēr mēs šādu rīku neesam atraduši, tomēr atšķīrām Dienvidamerikas ceļvedi un nolēmām vismaz mazliet iedziļināties.

Pirmā valsts (uz burta “A”) – Argentīna, galvaspilsēta un lielākā lidosta – Buenosairesa. Ceļvedis vēsta – ļoti laba vieta, lai sāktu ceļojumu pa Dienvidameriku un aklimatizētos (Argentīna vispār tiek uzskatīta par eiropeiskāko valsti šajā kontinentā). Tieši tas, kas vajadzīgs! Meklējam lidojumus caur lielākajām Eiropas pilsētām, uz kurām varam salīdzinoši lēti aizlidot no Rīgas (piemēram, uz Londonu ar Ryanair). Pāris manipulācijas ar datumiem – oho, 862 USD! Pēc tā brīža valūtas kursa – aptuveni 420 lati vienam cilvēkam, kas, ņemot vērā iepriekš nosprausto latiņu 450 latu apmērā, šķita ļoti pieņemams variants. Tomēr nolēmām nesteigties un pagaidīt, paralēli mēģinot ieskicēt to, kāds varētu izskatīties mūsu ceļojuma maršruts, ja ceļojumu sākam un beidzam Buenosairesā.

Iespēja braukt uz Patagoniju un Ugunszemi kontinenta dienvidos tiek atmesta, jo aprīlī tur jau iestājas rudens, kad laikapstākļi diviem pusgadu tumsā un aukstumā nodzīvojušiem latviešiem, kas nekad nav bijuši pārāk labās attiecībās ar sniegu, tomēr varētu nesagādāt prieku un gandarījumu. Turklāt tas nozīmētu arī silto jaku un zābaku nepieciešamību bagāžā. Tātad brauksim turp citreiz!

Tālāk maršruts izkārtojas apļa veidā pulksteņrādītāja virzienā, sākoties un noslēdzoties Buenosairesā. Viss izksatās labi, līdz brīdim, kad tiek sarēķināti attālumi un top skaidrs, ka 100 dienu laikā bez vairākiem iekšējiem pārlidojumiem to paveikt nav iespējams (vai arī ir, bet mežonīgā tempā). Ietaupīt naudu, lai pēc tam to ar uzviju iztērētu, pērkot citas aviobiļetes, šķiet bezjēdzīgi. Tiek nolemts ceļojumu sākt Buenosairesā vai kādā citā no tās salīdzinoši netālu esošā lielā pilsētām, bet beigt kaut kur kontinenta ziemeļos, tādējādi saīsinot maršrutu vēl gandrīz uz pusi uz Brazīlijas austrumu piekrastes rēķina (tiek izpētīts, ka Amazones džungļi ir diezgan stiepjams jēdziens – tiem var piekļūt arī no Brazīlijas kaimiņvalstu puses).

Pārbaudīts aviobiļešu mednieku likums – vislētākās biļetes parasti pieejamas uz lielām pilsētām ar lielām lidostām un plašu aviolīniju izvēli. Kas ir lielākā pilsēta Dienvidamerikas ziemeļos? Venecuēlas galvaspilsēta Karakasa. Vēl pāris neveiksmīgi mēģinājumi un maršruta modifikācijas, līdz tiek atrasts vēl lētāks piedāvājums – Londona – Riodežaneiro un Karakasa – Madride 699 USD vienam cilvēkam. Ņemot vērā to, ka tas ir multi-city lidojums, kas parasti ir krietni dārgāki par parastajiem return, tas šķiet neticami lēti. No sajūsmas esam gatavi pirkt biļetes jau uzreiz, taču savaldāmies.

Pēc nedēļas cena pēkšņi samazinās līdz 677 USD. Viss, nu gan biļetes ir jāpērk! Kayak.com ir tikai meklētājs, biļetes šajā vietnē iegādāties nav iespējams, tādēļ izvēlamies vienu no diviem piedāvātajiem piegādātājiem – cheaptickets.com (kas, neskatoties uz banālo nosaukumu, ir viena no lielākajām on-line ceļojumu aģentūrām ASV) un pavadām diezgan ilgu laiku, rūpīgi aizpildot biļešu iegādes veidlapu mājas lapā. Beidzot tiek ievadīts kredītkartes numurs un mūsu adrese, izvēlēta mūsu rezidences valsts… paga, kāpēc sarakstā nav Latvijas? Tiešām nav? Kā tas var būt?!

Jūtamies bezgala vīlušies, bet vēlme nopirkt biļetes ir tik spēcīga, ka nolemjam mēģināt to izdarīt otra piegādātāja orbitz.com mājas lapā, taču arī šoreiz atkārtojas tieši tāda pati situācija. Uzmeklējam lapas FAQ sadaļu un noskaidrojam, ka, pirmkārt, cheaptickets.com ir orbitz.com meitasuzņēmums, bet otrkārt, abas lapas tiešām pieņem maksājumus no ierobežota valstu skaita, un Latvija, protams, nav šo valstu vidū.

Kāpēc biļetes nevar iegādāties pa tiešo no aviolīnijas, jautāsiet jūs? Tādēļ, ka TAM Airlines mājas lapā nav iespējams rezervēt multi-city lidojumu, bet izvēloties rezervēt biļetes katram posmam atsevišķi, tās maksā 2-3 reizes dārgāk. Godīgi sakot, apmeklējot TAM mājas lapu, vispār rodas iespaids, ka iespēja rezervēt biļetes internetā tiek piedāvāta salīdzinoši nesen.

Vēlu vakarā tiek atklāts, ka arī travelocity.com, kas arīdzan ir viena no lielākajām ceļojumu aģentūrām ASV, ir iespējams rezervēt biļetes uz mums vēlamajiem reisiem, taču maksā tas mazliet dārgāk – 688 USD. Šoreiz pasūtījuma formā izdodas ievadīt arī mūsu izcelsmes valsti, bet, nospiežot pogu “pirkt”, pēc brīža parādās paziņojums, ka notikusi tehniska kļūme, tādēļ darījumu veikt nav iespējams. “Please, try again later.” Ielūkojoties internetbankā, secinām, ka uz kredītkartes gan ir rezervēta visa summa. Nospriežam, ka varbūt pie vainas tiešām kāda tehniska kļūme un pēc brīža mēģinam vēlreiz, taču atkārtojas uz mata tas pats stāsts. Aizrakstām par savu problēmu uz klientu servisa e-pastu un sapīkuši ejam gulēt.

Nākamajā rītā izlasām atbildi, kurā tiek skaidrots, ka teorētiski nekādām problēmām nevajadzētu rasties, taču, ja mums tomēr neizdodas veikt rezervāciju internetā, mēs varam to izdarīt pa tālruni (mums pat tiek piedāvāts to izdarīt bez maksas, parastā cena par rezervāciju pa tālruni ir 35 USD). Arī trešais mēģinājums rezervēt biļetes travelocity.com mājas lapā izrādās neveiksmīgs, tādēļ nolemjam piezvanīt uz TAM klientu servisu Londonā. Kredītkaršu limits galu galā nav bezizmēra, pat ja tas ir piešķirts treknajos gados. Par to, ka rezervācijas tiks atbloķētas, mums gan nebija ne mazāko šaubu (pēc iesnieguma bankā tas aizņēma aptuveni nedēļu).

Arī caur TAM klientu servisu Londonā ir iespējams veikt rezervāciju pa tālruni, taču piedāvātā biļešu cena, pārrēķinot no britu mārciņām uz latiem, ir ap 350 latiem vienam cilvēkam (jāpiebilst, ka, lai to noskaidrotu, jāgaida aptuveni 10 minūtes, jo operatoram esot uzkāries dators). Jautājam, kāpēc tas ir dārgāk nekā, piemēram, orbitz.com. Puisis samulst un skaidro to ar batch deals jeb vairumtirdzniecības cenām.

Pēc šīs sarunas mums iešaujas prātā ideja painteresēties, kādas cenas piedāvā mūsu vietējās ceļojumu aģentūras, ja vēlamies rezervēt tikai aviobiļetes, cerībā, ka varbūt arī tām ir noslēgti kādi izdevīgi darījumi.

(Biļešu iegāde, 2.daļa…)

Iesaki citiem:
  • Twitter
  • Facebook
  • draugiem.lv

8 komentāri: “Biļešu iegāde, 1.daļa

  1. N.R.

    Buenosairesā esmu bijis. Tur ir tīri jauki, biju pat uz dārgāko tango klubu kāds tur vien ir (aizveda biznesa partneri), bet jaukāks tango bija uz jauniešu tirdziņa ielas, kur visādi hipiji tirgo visādas pašdarinātas mantiņas. La boca arī ir interesanti, bet tur pa ceļam ir daži kriminālie rajoni, tantes ieraudzīja fotoaparātu un sāka kliegt “no camera” un paskaidroja ka mums to noteikti atņems :)

  2. Pingback: Tweets that mention Biļešu iegāde, 1.daļa : Ekspotīcija -- Topsy.com

  3. N.R.

    Jūtamies bezgala vīlušies, bet vēlme nopirkt biļetes ir tik spēcīga, ka nolemjam mēģināt to izdarīt otra piegādātāja orbitz.com mājas lapā, taču arī šoreiz atkārtojas tieši tāda pati situācija. Uzmeklējam lapas FAQ sadaļu un noskaidrojam, ka, pirmkārt, cheaptickets.com ir orbitz.com meitasuzņēmums, bet otrkārt, abas lapas tiešām pieņem maksājumus no ierobežota valstu skaita, un Latvija, protams, nav šo valstu vidū.

    Nav taisnība. Kolēģis blakus tikko nopirka biļetes uz japānu caur orbitz. Tur tikai atlika norādīt ka tu neesi US resident, un tālāk viss bija vienkārši. Samaksāja ar latvijas karti un biļetes jau tā teikt “kabatā”

  4. MN

    tikko netisham uzdoros Jusu lapai un vel visu neizlasiju, bet no šā ieraksta – koments par to mekleshanu uz “nekurieni”,
    1) to var izdarīt //www.skyscanner.net informācija updeitojas ne pārāk bieži un dažreiz konekcijas jocigi rēķina, bet kopumā priekšstatu par izmaksām var rast un sasortēt.
    2) pa kontinentiem var skatīt iekš //www.mobissimo.com, kur meklejot savu valsti redzesiet cik maksa uz kontinentu – latakais un Jusu iveleto vaslti, nedaudz citos datumos. mīnuss, ka viņš to saka izejot no nesen atrastēm biļetēm.
    3) izskatās ka esat aktīvi braukātāji, var ieteikt uzmest aci STA travel britu versijā kur apkārt pasaulei biļetes ar kādiem 5 punktiem maksā sākot no 500 ls.

    p.s. man ir doma izveidot parastu resusrsu kur cilvēku ar ša’du info varētu apmainīties un iespaidus par vietām īsumā atzīmēt. ja ko labu uzzniat atrodat – neskopojaties padalīties apkartpasaulei.ning.com
    ja neies, tad iespejams jau parvadits uz apkartpasaulei.lv … japamegina abi…

Atbildēt uz N.R. Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.